Dinsdagmiddag heeft YouTube de kanalen van RT DE en Der Fehlende Part verwijderd wegens vermeende “ernstige of herhaaldelijke” schendingen van de richtlijnen van de gemeenschap. De stap kwam zonder enige waarschuwing, meldt RT.de.

Dinsdagmiddag heeft YouTube zonder waarschuwing de kanalen van RT DE en Der Fehlende Part verwijderd. Het videoportaal noemde vermeende “ernstige of herhaalde” overtredingen van de gemeenschapsrichtlijnen als reden. Dit betekent dat het kanaal van RT DE, met 614.000 abonnees en meer dan 547 miljoen weergaven, niet langer toegankelijk is. Een woordvoerder van YouTube bevestigde de verwijdering en verklaarde:

“YouTube heeft duidelijke richtlijnen voor de gemeenschap over wat is toegestaan op het platform. RT DE heeft een waarschuwing gekregen voor het uploaden van inhoud die in strijd is met ons COVID-19 beleid inzake medische desinformatie. Dit resulteerde in de opschorting van de rechten om de video te publiceren. Terwijl de rechten werden opgeschort, probeerden de eigenaars van het kanaal de beperkingen te omzeilen door een ander kanaal te gebruiken; als gevolg daarvan werden beide kanalen gesloten wegens schending van de servicevoorwaarden van YouTube.”

Vorige week nog kreeg RT DE op 21 september (vlak voor de federale verkiezingen op 26 september) een “strike”, zodat er een week lang geen video’s meer naar het kanaal konden worden geüpload. Deze “strike” zou vandaag zijn beëindigd, maar YouTube heeft nu zowel het RT DE-kanaal als het “alternatieve kanaal” The Missing Part verwijderd. De woordvoerder legde uit dat dit gebeurde zonder waarschuwing:

“Tijdens deze schorsing heeft RT DE geprobeerd deze beperking te omzeilen door een ander YouTube-kanaal te gebruiken om hun video’s te uploaden.”

Facebook verbiedt alle informatie dat vaccins gevaarlijk kunnen zijn

De betreffende berichten bevatten naar verluidt “medische onjuiste informatie” betreffende COVID-19. Hoewel sommige berichten al enkele maanden oud waren, werd er pas kort voor de federale verkiezingen bezwaar tegen gemaakt door YouTube.

Onlangs hebben verschillende mainstream media en organisaties campagne gevoerd tegen RT DE. In het kader van deze campagne beweerden zij dat er een dreiging bestond van “beïnvloeding van de verkiezingen” in Duitsland.

Zo heeft het tijdschrift Politico na de overname door uitgeverij Springer zijn grote bezorgdheid geuit over de enorme groei van RT DE op YouTube en Twitter. Het tijdschrift klaagde bijvoorbeeld dat RT DE in augustus 2021 op de 5e plaats stond van videoweergaven in de rubriek “Nieuws en politiek” van nieuwszenders. Medium.com, de Transatlantic Alliance for Securing Democracy en de NZZ zijn ook op de campagne ingesprongen.

De hoofdredactrice van het persagentschap Rossija Sevodnya, de overkoepelende tak van de RT familie, Margarita Simonjan reageerde verontwaardigd. Zij sprak van een “mediaoorlog” van Duitsland tegen haar land en sprak de verwachting uit dat Rusland op deze stap zou reageren met gevolgen tegen Deutsche Welle en de kantoren van ARD en ZDF in Rusland.


Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief:


EU wil meningsuiting op het web strafbaar stellen, kan ernstige bedreiging vormen voor conservatieven en critici van massamigratie

Lees meer over censuur ⬇️

5 1 stem
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties